Emil M. D. Christensen - Venstres Ungdom
10. juni 2026 19:19
Emil M. D. Christensen - Venstres Ungdom
27. maj 2026 23:21
Emil M. D. Christensen - Venstres Ungdom
19. maj 2026 17:01
VLAK 2.0
Emil M. D. Christensen - Venstres Ungdom
15. maj 2026 11:27
Emil M. D. Christensen - Venstres Ungdom
12. maj 2026 22:12
Emil M. D. Christensen - Venstres Ungdom
7. maj 2026 15:08
Ses vi på Folkemødet 2026? 🇩🇰
Om lidt over en måned starter Folkemødet på Bornholm, som i år fejrer 15-års jubilæum.
Jeg deltager igen i år og er allerede booket til flere debatter, men har stadig ledige tider i programmet.
Vil du styrke dit arrangement med et ungt, liberalt perspektiv? Så stiller jeg gerne op til paneldebatter, oplæg eller andre formater.
Jeg bidrager bl.a. med perspektiver på:
• Skat og differentieret moms
- Økonomi og reformer
• Boligmarkedet og unges muligheder
• Erhvervsliv, vækst og regulering
• Arbejdsmarked og pension
• EU og internationalt samarbejde
• Uddannelse, forskning og digital dannelse
• Energi og klima
• Velfærd
• Liberal idédebat
… og meget mere.
Folkemødet er en unik mulighed for ærlig debat og nye perspektiver, og jeg bidrager gerne.
📩 Skriv til mig på emdc@vu.dk, hvis du vil have mig med.
Vi ses på Bornholm 🌞
VU Århus
Venstres Ungdom - VU
Venstre i Århus Kommune
Venstre, Danmarks Liberale Parti
Venstre Aarhus Vest Vælgerforening
*Foto fra Folkemødet sidste år
Om lidt over en måned starter Folkemødet på Bornholm, som i år fejrer 15-års jubilæum.
Jeg deltager igen i år og er allerede booket til flere debatter, men har stadig ledige tider i programmet.
Vil du styrke dit arrangement med et ungt, liberalt perspektiv? Så stiller jeg gerne op til paneldebatter, oplæg eller andre formater.
Jeg bidrager bl.a. med perspektiver på:
• Skat og differentieret moms
- Økonomi og reformer
• Boligmarkedet og unges muligheder
• Erhvervsliv, vækst og regulering
• Arbejdsmarked og pension
• EU og internationalt samarbejde
• Uddannelse, forskning og digital dannelse
• Energi og klima
• Velfærd
• Liberal idédebat
… og meget mere.
Folkemødet er en unik mulighed for ærlig debat og nye perspektiver, og jeg bidrager gerne.
📩 Skriv til mig på emdc@vu.dk, hvis du vil have mig med.
Vi ses på Bornholm 🌞
VU Århus
Venstres Ungdom - VU
Venstre i Århus Kommune
Venstre, Danmarks Liberale Parti
Venstre Aarhus Vest Vælgerforening
*Foto fra Folkemødet sidste år
Emil M. D. Christensen - Venstres Ungdom
20. april 2026 17:12
Emil M. D. Christensen - Venstres Ungdom
20. april 2026 17:09
Det er nu snart en måned siden valget.
Det var ikke det resultat, jeg havde håbet på eller forventet. Mildest talt ikke tilfredsstillende og det kalder på selvransagelse.
For mit eget vedkommende kan jeg ikke give andre skylden end mig selv. Vi beholdt tre mandater i Østjylland og fik valgt Mathilde Bressum, så at jeg ikke selv blev valgt, kan kun jeg tage ansvar for. Jeg kunne tydeligvist have gjort det anderledes.
Derfor har jeg heller ikke haft noget større behov for offentligt at kritisere medierne eller mit eget parti for resultatet. Men da jeg for nylig blev kontaktet af TV 2, mens jeg var i Wien til kongres med de liberale ungdomspartier (LYMEC), blev jeg alligevel spurgt ind til nogle af de større linjer. Og her sagde jeg også det, jeg mener er vigtigst:
Jeg kan sagtens forstå fristelsen for at blokere den yderste venstrefløj for at ødelægge dansk økonomi ved at gå i regering med Sovialdemokratiet. Men det vil efter min vurdering være en stor fejl for Venstre og for Danmark på længere sigt.
Man kan sagtens samarbejde bredt uden at sidde i regering sammen. Og når man samtidig bliver bundet så hårdt af kompromiser, at de politiske forskelle udvandes, så risikerer man at miste noget af det vigtigste i politik: vælgernes tillid.
Det er i hvert fald den erfaring, jeg ser, også når man kigger på andre lande. I Tyskland har lignende konstellationer ofte haft den konsekvens, at yderfløjene styrkes. Det er en udvikling, jeg mener, vi skal være meget varsomme med i Danmark.
Derfor er min vurdering også klar: Selvom jeg godt forstår fristelsen i at indgå en ny midterregering for at blokere røde flertal, så vil det på længere sigt give bagslag. Risikoen er, at vi igen svækker den liberale profil og ender i en endnu vanskeligere situation om få år.
Jeg mener, det er helt afgørende, at vi tør tænke længere end én valgperiode ad gangen. Danmark har brug for et stærkt liberalt Venstre både nu og i fremtiden.
Derfor er jeg også glad for, at vi fik valgt Mathilde Hjort Bressum. Hun er fremtiden for Venstre og enormt dygtig. Hun kommer til at gøre et fantastisk arbejde i Folketinget.
For mit eget vedkommende handler det nu om at lære af valget og vende tilbage til der, hvor jeg stadig kan gøre en positiv forskel.
https://nyheder.tv2.dk/politik/2026-04-16-en-skygge-fra-fortiden-haenger-over-partiet-nu-kommer-venstre-folk-med-advarsel-til-partitoppen
Det var ikke det resultat, jeg havde håbet på eller forventet. Mildest talt ikke tilfredsstillende og det kalder på selvransagelse.
For mit eget vedkommende kan jeg ikke give andre skylden end mig selv. Vi beholdt tre mandater i Østjylland og fik valgt Mathilde Bressum, så at jeg ikke selv blev valgt, kan kun jeg tage ansvar for. Jeg kunne tydeligvist have gjort det anderledes.
Derfor har jeg heller ikke haft noget større behov for offentligt at kritisere medierne eller mit eget parti for resultatet. Men da jeg for nylig blev kontaktet af TV 2, mens jeg var i Wien til kongres med de liberale ungdomspartier (LYMEC), blev jeg alligevel spurgt ind til nogle af de større linjer. Og her sagde jeg også det, jeg mener er vigtigst:
Jeg kan sagtens forstå fristelsen for at blokere den yderste venstrefløj for at ødelægge dansk økonomi ved at gå i regering med Sovialdemokratiet. Men det vil efter min vurdering være en stor fejl for Venstre og for Danmark på længere sigt.
Man kan sagtens samarbejde bredt uden at sidde i regering sammen. Og når man samtidig bliver bundet så hårdt af kompromiser, at de politiske forskelle udvandes, så risikerer man at miste noget af det vigtigste i politik: vælgernes tillid.
Det er i hvert fald den erfaring, jeg ser, også når man kigger på andre lande. I Tyskland har lignende konstellationer ofte haft den konsekvens, at yderfløjene styrkes. Det er en udvikling, jeg mener, vi skal være meget varsomme med i Danmark.
Derfor er min vurdering også klar: Selvom jeg godt forstår fristelsen i at indgå en ny midterregering for at blokere røde flertal, så vil det på længere sigt give bagslag. Risikoen er, at vi igen svækker den liberale profil og ender i en endnu vanskeligere situation om få år.
Jeg mener, det er helt afgørende, at vi tør tænke længere end én valgperiode ad gangen. Danmark har brug for et stærkt liberalt Venstre både nu og i fremtiden.
Derfor er jeg også glad for, at vi fik valgt Mathilde Hjort Bressum. Hun er fremtiden for Venstre og enormt dygtig. Hun kommer til at gøre et fantastisk arbejde i Folketinget.
For mit eget vedkommende handler det nu om at lære af valget og vende tilbage til der, hvor jeg stadig kan gøre en positiv forskel.
https://nyheder.tv2.dk/politik/2026-04-16-en-skygge-fra-fortiden-haenger-over-partiet-nu-kommer-venstre-folk-med-advarsel-til-partitoppen
Emil M. D. Christensen - Venstres Ungdom
20. april 2026 16:38
